Aandacht vragen voor een onderwerp of thema? Doe een aanvraag om een vlag te hijsen of gebouwen te verlichten!

Onlangs kleurden onze gemeentehuizen en het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland groen. Dat deden we uit solidariteit met de Iraanse bevolking en tegen de onderdrukking van vrouwen. De afgelopen maanden hebben we vaker op deze kleurrijke manier aandacht gevraagd voor een bepaald onderwerp of thema. Denk aan Oekraïne (blauw-geel) en Coming Out Day (paars). In sommige gevallen werd dat gecombineerd met het hijsen van een vlag.

Wilt u als niet-commerciële organisatie of inwoner van onze gemeente ook aandacht vragen voor een bepaald thema of onderwerp? Dat kan! U kunt via onze website een aanvraag doen om een bepaalde vlag te hijsen bij beide gemeentehuizen in Maasdam en Oud-Beijerland. Of om beide gemeentehuizen en het Oude Raadhuis te verlichten in een bepaalde kleur. Er gelden wel een paar voorwaarden. Kijk op de pagina ‘Aanlichten gemeentehuis/hijsen vlag’ voor meer informatie en een overzicht met bijzondere dagen waarop de gebouwen sowieso verlicht worden.