Besparen op uw energierekening en prettig wonen? Doe mee aan de isolatieactie!

Steeds meer woningeigenaren kiezen ervoor om hun woning te isoleren. Zeker nu de prijs voor gas (of elektriciteit) nog steeds hoog is. Isolatie is als een warme jas voor uw huis. Het woont prettig en zorgt ervoor dat u minder hoeft te verwarmen. Daardoor kunt u flink besparen op uw energierekening. Ook helpt u het klimaat. Het isoleren van uw woning is makkelijker en voordeliger wanneer dat samen kan! Daarom organiseren de gemeente en het Regionaal Energieloket een isolatieactie. Met de isolatieactie isoleert u de bodem, vloer of het dak van uw woning samen met andere huiseigenaren uit de Hoeksche Waard.

Het voorwerk is gedaan, u ontvangt een scherp aanbod

Het Regionaal Energieloket heeft voor u het voorwerk gedaan en een ervaren, lokaal isolatiebedrijf gekozen. Doordat meerdere woningen in de Hoeksche Waard in korte tijd geïsoleerd worden, kan het bedrijf slim werken en een goede prijs en kwaliteit bieden.

13 december online informatieavond

Tijdens de online informatiebijeenkomst op woensdag 13 december van 19.30 tot 20.30 uur hoort u meer over de isolatieactie. Medewerkers van het Regionaal Energieloket, het uitgekozen isolatiebedrijf en de gemeente zijn aanwezig om u te informeren en uw vragen te beantwoorden. Ook krijgt u informatie over de verschillende mogelijkheden om de isolatiemaatregelen te betalen en over subsidies. Meld u aan voor de online informatieavond via de website van het Regionaal Energieloket.

Inschrijven voor de isolatieactie

Na de online informatieavond beslist u zelf of u zich wilt inschrijven voor de isolatieactie. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van bodem-, vloer- en/of dakisolatie voor uw huis? Schrijf u dan gerust in. Inschrijven kan na afloop van de online informatieavond op 13 december tot en met 31 januari via de website van het Regionaal Energieloket.

Het isolatiebedrijf neemt daarna contact met u op. Samen kijkt u of uw woning geschikt is voor de isolatiemaatregel(en). Als dit zo is, krijgt u een aanbod voor het isoleren van de bodem, vloer en/of het dak van uw huis. U maakt alleen gebruik van het aanbod, als u dat zelf wilt. U zit nergens aan vast!

Woont u in een monumentaal pand en wilt u meedoen met de isolatieactie? Kijk dan op de website Omgevingsloket of u een vergunning nodig heeft of neem contact op met de gemeente over de mogelijkheden via info@gemeentehw.nl.