Bezoek het gerestaureerde Fort Buitensluis tijdens Open Monumentendag

De afgelopen tijd is er hard gewerkt om het Fort Buitensluis te restaureren. Koninklijke Woudenberg herstelde de gevel van de bomvrije kazerne prachtig met behoud van het authentieke karakter. Ook het dak is hersteld, waterdicht gemaakt en het oorspronkelijke afwateringsysteem functioneert weer. Tijdens Open Monumentendag op zaterdag 9 en zondag 10 september kunt u het resultaat zelf komen bewonderen.

Tijdens dit weekend vertellen we u graag meer over de bijzondere restauratiewerkzaamheden en over onze plannen om van het fort een sprankelende plek te maken. Ook kunt u een rondleiding maken met een van de gidsen van Stichting Fort Buitensluis. Zij vertellen u graag over de bijzondere geschiedenis van
het fort.

Aanmelden

Wilt u een rondleiding volgen? Dat kan op beide dagen om 13.30 uur en om 15.00 uur. Meld u zich aan via www.fortbuitensluis.nl/aanmelden-rondleiding/ en geef aan op welke dag en welk tijdstip u de rondleiding wilt volgen en met hoeveel personen u komt.

Vragen

Heeft u vragen over Open Monumentendag op Fort Buitensluis? Neem dan contact op met Stichting Fort Buitensluis via e-mail info@fortbuitensluis.nl. Heeft u vragen aan de gemeente? Neem dan contact op met projectleider Marjolein Luyten via telefoonnummer 14 0186 of via e-mail marjolein.luyten@gemeentehw.nl.