Eerste Hoeksche Waardse baby van 2024 krijgt bezoek van burgemeester

Op de eerste dag van het nieuwe jaar werd laat in de middag de eerste Hoeksche Waardse baby van 2024 geboren: Jackie Roos. Burgemeester Erik van Heijningen ging vanmiddag in Oud-Beijerland op bezoek bij de kersverse ouders. Hij feliciteerde hen met de geboorte van hun eerste kindje. De burgemeester verwelkomt de kleine Jackie in gemeente Hoeksche Waard en wenst het jonge gezin veel geluk.

Voor deze speciale gelegenheid had burgemeester Van Heijningen een teddybeer, een oorkonde en een cadeautje voor het baby’tje meegenomen.

Beide ouders komen uit gemeente Hoeksche Waard. Moeder Kimberly is geboren in Oud-Beijerland en vader Stephan komt uit Goudswaard. Ze wonen sinds 2017 met veel plezier in hun nieuwbouwwoning in Poortwijk. De ene opa en oma van Jackie (ouders van Kimberley) wonen vlakbij, in Zoomwijk, maar vinden zelfs dat nog te ver weg van hun derde kleindochter. Voor de andere opa en oma (Stephans ouders) is Jackie hun eerste kleinkind. Leuk om te vermelden is dat een paar dagen later, op 9 januari, hun tweede kleinkind werd geboren: een jongetje. De kleine Jackie kan straks lekker met haar neefje Morris spelen als ze opgroeien.

Baby Jackie liet nog even op zich wachten

Vader Stephan vertelt trots: “Ons eerste kindje liet nog even op zich wachten. De uitgerekende geboortedatum was 23 december. De eerste weeën begonnen pas tijdens nieuwjaarsnacht, net na 00.00 uur en alle knallen en het vuurwerk dat de lucht in ging. ‘s Ochtends reden we richting het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam. Uiteindelijk is Jackie op 1 januari om 16.34 uur geboren.” Het gezin is gelukkig en in goede gezondheid thuis. Stephan en Kimberly voelen zich erg thuis in de wijk en zien hun dochtertje daar ook opgroeien.

Stephan maakt graag verre reizen en reisde al een paar keer naar Nieuw-Zeeland. Kimberly blijft liever wat dichter bij huis. Het stel is verder dol op etentjes en houdt wel van een feestje op z’n tijd. Al bijna 11 jaar heeft het jonge gezin een hondje, een Franse buldog genaamd Bully. Heel Oud-Beijerland is 1 groot park voor Bully. Ze nemen hun buldog dan ook vaak mee voor een lekkere wandeling bij Klein Profijt of in het Laningpark. Binnenkort kan kleine Jackie mee als het gezin een gezonde wandeling maakt.