De raad besluit dinsdag 9 juli

Wat besluit de gemeenteraad Hoeksche Waard over het transformeren van de Willem Alexanderschool tot cultuurhuis? En wat besluit de raad over de Jaarstukken 2023? Dit en meer staat dinsdagavond 9 juli op de agenda van de raad tijdens de besluitvormende vergadering. Kijkt u mee?

Verklaring van geen bedenkingen voor het realiseren van 38 appartementen in Numansdorp

Op het perceel Roerdompsingel 4 in Numansdorp is nu een sportschool gevestigd. De eigenaar van dit perceel heeft het plan om de sportschool te slopen en op deze locatie 38 sociale huurappartementen te realiseren. Op dit moment heeft het perceel de bestemming ‘Maatschappelijk’. Dat betekent dat de bestemming gewijzigd moet worden naar ‘Wonen’. Om het plan mogelijk te maken, heeft de initiatiefnemer een omgevingsvergunning aangevraagd bij de gemeente. Het college besluit over het verlenen van deze vergunning. Om dit besluit te kunnen nemen, moet de gemeenteraad eerst een verklaring van geen bedenkingen afgeven. Wat besluit de raad hierover?

Meerjarenprogramma grondexploitaties 2024

De grondexploitatie is een berekening van de kosten en opbrengsten van alle grond in een bouwplan of ruimtelijk ontwikkelingsplan. Voor alle ontwikkelingen waarbij de gemeente eigenaar is van de grond, besluit de raad over een grondexploitatie. Het Meerjarenprogramma grondexploitaties (MPG) is een verzameling van alle geactualiseerde grondexploitaties. Ook staat in het MGP het lange-termijnplan van de gemeente, dat inzichtelijk maakt wat de gemeente de komende jaren met hun grond wil doen en hoeveel dit gaat kosten en opleveren. De gemeenteraad is verantwoordelijk voor het vaststellen van de MGP en de financiële vertaling ervan in de begroting. Hoe oordelen de raads- en burgerleden over het MPG 2024?

Vergadering bijwonen? Welkom!

Volg de besluitvormende vergadering van de raad op dinsdag 9 juli vanaf de publieke tribune. De vergadering start om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland, W. van Vlietstraat 6. U kunt de vergadering ook live online volgen via de live pagina.

Wat staat nog meer op de agenda?

De complete agenda en stukken voor deze vergadering vindt u op de overzichtspagina va de raadsvergaderingen. Klik op datum 9 juli 2024.