De raad besluit dinsdagavond 17 september

Wat besluit de gemeenteraad Hoeksche Waard over het bestemmingsplan ’s-Gravendeel West fase 1? En over de keuzenota Transformatieagenda Wmo? Dit en meer staat dinsdagavond 17 september op de agenda van de raad tijdens de besluitvormende vergadering. Kijkt u mee?

Bestemmingsplan Koninginneweg 17-21 Zuid-Beijerland

Op het stuk grond aan de Koninginneweg 17-21 in Zuid- Beijerland staan nu twee huizen en een oude schuur. De initiatiefnemer wil de gebouwen slopen en op diezelfde plek nieuwe woningen bouwen: beneden- en bovenwoningen. In totaal gaat het om tien woningen, verdeeld over twee gebouwen. Het huidige bestemmingsplan staat echter maar twee woningen toe op dit stuk grond. Daarom legt het college een nieuw bestemmingsplan voor aan de gemeenteraad. Het ontwerp bestemmingsplan was van 16 november tot en met 27 december 2023 in te zien. Hierop zijn geen reacties of bezwaren ontvangen. Wat besluit de raad over dit bestemmingsplan?

Nota Rust en Activiteiten op Zondag en Winkeltijdenverordening

De gemeenteraad neemt deze avond een besluit over de nota Rust en Activiteiten op Zondag Hoeksche Waard 2024. Dit document gaat over regels en beleid rondom rust en activiteiten op zondag, zoals winkeltijden, evenementen, openstelling van gemeentelijke gebouwen, begraven, en bouwactiviteiten. De nota moet zorgen voor een duidelijk beleid voor inwoners, ondernemers, en organisaties. Het dient ook als basis voor toekomstige regels en besluiten. De raad heeft al besloten dat winkels op zondag open mogen van 12.00 tot 17.00 uur en dat er regels komen voor evenementenvergunningen. Ook neemt de raad deze avond een besluit over de Winkeltijdenverordening, waarin de tijdstippen waarop winkels in Hoeksche Waard open mogen zijn staan.

Vergadering bijwonen? Welkom!

Volg de besluitvormende vergadering van de raad op dinsdag 17 september vanaf de publieke tribune. De vergadering start om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland, W. van Vlietstraat 6. U kunt de vergadering ook live online volgen via de live pagina.

Wat staat nog meer op de agenda?

De complete agenda en stukken voor deze vergadering vindt u op de pagina met de agenda’s en vergaderstukken. Klik op datum 17 september 2024.