De raad heeft besloten dinsdagavond 8 oktober

Op dinsdagavond 8 oktober vond de besluitvormende vergadering van de gemeenteraad Hoeksche Waard plaats. Tijdens deze vergadering heeft de raad een positief besluit genomen op de 22e begrotingswijziging, wat gaat over het Ontwikkelbedrijf Bedrijvenpark Hoeksche Waard B.V. Verder nam de raad unaniem de motie ‘Betere bescherming bos’ aan.

Raad verwelkomt nieuw raadslid: de heer Anton Roggen

De raad heeft dhr. Roggen verwelkomd als nieuw raadslid van de fractie VoorWaards Hoeksche Waard. Hij neemt het stokje over van raadslid dhr. Vogel.

22e begrotingswijziging 2024 vanwege opheffing Ontwikkelbedrijf BHW

Het Ontwikkelbedrijf Bedrijvenpark Hoeksche Waard B.V. (BHW) heeft 18 hectare aan bedrijventerrein ontwikkeld en uitgegeven. Dit betekent dat de organisatie BHW het doel heeft bereikt en daarom opgeheven kan worden. Voor deze opheffing moet de gemeente ongeveer 4 hectare grond terugkopen. Dit bedrag was nog niet opgenomen in de begroting. De raad heeft besloten om hiervoor geld beschikbaar te stellen en de begroting hierop aan te passen, zodat de opheffing van BHW kan worden afgerond.

Raad neemt unaniem motie “Betere bescherming Bos” aan

Onlangs heeft er bomenkap plaatsgevonden in het ‘Bos van Los’ bij Nieuwendijk in Hoeksche Waard. Het betreft een particulier bosperceel. In deze unaniem aangenomen motie verzoekt de raad aan het college om gesprekken met de eigenaar van het Bos van Los, natuurorganisaties en gebiedspartijen te hervatten met als doel om zo veel mogelijk bosgebied in Hoeksche Waard de behouden en te versterken. Verder wil de raad op de hoogte gehouden worden over de voortgang en ontwikkeling van dit bos.

Wilt u de vergadering terugkijken?

Dat kan via de overzichtspagina van de raadsvergaderingen. Klik op datum 8 oktober. Hier vindt u ook de volledige agenda met bijbehorende stukken van deze besluitvormende raadsvergadering.