De raad luistert en debatteert dinsdagavond 15 oktober

Wilt u het woord richten tot de gemeenteraad? Dat kan tijdens de beeldvormende bijeenkomst van de raad op dinsdagavond 15 oktober. Welkom!

De bijeenkomst is in het gemeentehuis van Oud-Beijerland, W. van Vlietstraat 6, en begint om 19.30 uur. U bent van harte welkom om de bijeenkomst te volgen vanaf de publieke tribune. De bijeenkomst is ook live online te volgen via de live pagina.

Tijdens de beeldvormende bijeenkomst zijn inwoners, instellingen of bedrijven aan het woord. De raad luistert en stelt vragen. Door ‘te spreken’ helpt u de gemeenteraad zich een goed beeld te vormen van zaken die spelen in gemeente Hoeksche Waard.

Aansluitend zal de oordeelsvormende vergadering plaatsvinden. Tijdens deze vergadering zal de raad  debatteren over onderstaande onderwerpen.

Bestemmingsplan Molenvliet 9 ‘s-Gravendeel
De raad wordt gevraagd een besluit te nemen op het bestemmingsplan Molenvliet 9 in ’s-Gravendeel. De initiatiefnemer heeft het voornemen om op dit onbebouwde perceel een woning te realiseren. Het huidige bestemmingsplan laat het realiseren van de woning niet toe. Om dit initiatief mogelijk te maken, is het nodig dat het bestemmingsplan wordt herzien.

Vaststelling Verordening Bedrijveninvesteringszone (BIZ) Strijen 2025-2029
De Wet op de bedrijveninvesteringszone biedt ondernemers de mogelijkheid om te investeren in hun bedrijfsomgeving. Een bedrijveninvesteringszone is een afgebakend gebied, bijvoorbeeld een winkelcentrum, waar ondernemers samen investeren in de kwaliteit daarvan.

Op  15 oktober zal de begroting voor 2025 alleen beeldvormend aan de orde komen; inspraak is mogelijk.

De agenda en bijbehorende stukken voor deze bijeenkomst vindt u op de overzichtspagina met agenda’s en vergaderstukken. Klik op datum 15 oktober 2024.

Spreken tot de raad

Wilt u het woord richten tot de raad? Neem dan uiterlijk dinsdag 15 oktober 12.00 uur contact op met de griffie van de gemeenteraad via het e-mailadres griffie@gemeentehw.nl of via telefoonnummer 088 – 647 18 74. U kunt ook spreken over niet-geagendeerde onderwerpen.