De raad luistert en oordeelt dinsdagavond 24 september

Wilt u het woord richten tot de gemeenteraad? Dat kan tijdens de beeldvormende bijeenkomst van de raad op dinsdagavond 24 september. Welkom!

Tijdens de beeldvormende bijeenkomsten zijn inwoners, instellingen of bedrijven aan het woord. De raad luistert en stelt vragen. Door ‘te spreken’ helpt u de gemeenteraad zich een goed beeld te vormen van zaken die spelen in gemeente Hoeksche Waard.

De beeldvormende bijeenkomst begint op 24 september om 19.30 uur. Aansluitend vindt de oordeelsvormende raadsvergadering plaats, omdat enkel de 22e begrotingswijziging als onderwerp op de agenda staat. Dit betekent dat de oordeelsvormende vergadering van 1 oktober niet doorgaat. U kunt de bijeenkomsten volgen in het gemeentehuis van Oud-Beijerland vanaf de publieke tribune aan de W. van Vlietstraat 6. Of volg de bijeenkomsten online via de live pagina.

22e begrotingswijziging 2024 vanwege voltooiing Bedrijvenpark Hoeksche Waard (BHW) en opheffing Ontwikkelingsbedrijf BHW

Het Ontwikkelbedrijf Bedrijvenpark Hoeksche Waard B.V. (BHW) is een organisatie die in 2006 is opgericht door de toenmalige gemeenten in Hoeksche Waard. Het doel van BHW was om een bedrijventerrein van 20 hectare te ontwikkelen voor bedrijven in de regio. Inmiddels heeft BHW 18 hectare van dit terrein ontwikkeld en uitgegeven. Dit wordt gezien als het maximaal haalbare. BHW heeft daarmee het doel bereikt en daarom is besloten om deze organisatie op te heffen.

De gemeenteraad van Hoeksche Waard moet een besluit nemen over het terugkopen van agrarische grond van BHW, zodat BHW opgeheven kan worden. Voor deze opheffing moet de gemeente ongeveer 4 hectare grond terugkopen. Dit bedrag was nog niet opgenomen in de begroting. De gemeenteraad wordt daarom gevraagd om geld beschikbaar te stellen en de begroting hierop aan te passen, zodat de opheffing van BHW goed kan worden afgerond.

De agenda en bijbehorende stukken vindt u op de pagina met de agenda en vergaderstukken. Klik op datum 24 september 2024.

Spreken tot de raad

Wilt u het woord richten tot de raad? Neem dan uiterlijk dinsdag 24 september 12.00 uur contact op met de griffie van de gemeenteraad via het e-mailadres griffie@gemeentehw.nl of via telefoonnummer 088 – 647 18 74. U kunt ook spreken over niet-geagendeerde onderwerpen.