Denkt u mee over de toekomst van de Hoeksche Waard?

Gemeente Hoeksche Waard vraagt haar inwoners en alle betrokken organisaties mee te denken over de toekomst van onze gemeente. Op woensdagmiddag 10 juli gaf burgemeester Erik van Heijningen daarvoor samen met wethouder Paul Boogaard letterlijk de aftrap. Raadsleden, burgemeester en wethouders spraken met vertegenwoordigers van onderwijsinstellingen, zorg- en hulporganisaties, maatschappelijke organisaties, landbouw- en natuurvertegenwoordigers, de sportraad en ondernemersverenigingen. Deze zomer en in het najaar kunnen inwoners van de Hoeksche Waard in hun buurt, tijdens evenementen en via onze website meedenken.

De toekomst maken we met elkaar

Hoe zien we de Hoeksche Waard in 2040? En wat vraagt dat dan van ons? De gemeente vraagt haar inwoners mee te denken! We beginnen natuurlijk niet blanco. Er is al veel opgehaald in verschillende bijeenkomsten en online. Daarvan maken we gebruik. Dat geldt ook voor verschillende visies die zijn opgesteld voor diverse onderwerpen. Tegelijkertijd dagen we iedereen uit met eigen ideeën en suggesties te komen. Dit proces moet leiden tot een overkoepelende visie. Een visie die houvast biedt voor de samenleving en gemeentebestuur bij het maken van keuzes.

Geef uw mening

Burgemeester Van Heijningen: “De toekomstvisie van de Hoeksche Waard moet tot stand komen in goede gesprekken met onze inwoners, bedrijven, instellingen en andere partners. Wij richten ons tot iedereen die woont en/of werkt in de Hoeksche Waard. Jong en oud. Geboren, getogen of gewoon ‘import’, zoals vaak wordt gezegd. Iedere mening of inbreng is belangrijk. Ik hoop van harte dat u tijd vrij maakt om uw mening te delen met ons. Op die manier bouwt u mee aan de toekomst van ons eiland!”

Word waarmaker!

We nodigen u van harte uit om mee te doen als waarmaker. U kunt zich daarvoor aanmelden op de pagina Toekomstvisie. U wordt dan uitgenodigd om uitgebreider mee te denken over de toekomstvisie en hoe we die kunnen waarmaken, tijdens bijvoorbeeld een bijeenkomst.

Online meedenken

Deze zomerperiode doet het team van de Toekomstvisie een rondje Hoeksche Waard en zijn we in de dorpen te vinden op bijvoorbeeld weekmarkten. Op de pagina Toekomstvisie staat ook de agenda waar u het team van de Toekomstvisie kunt ontmoeten. Maar u kunt natuurlijk ook online reageren. Of u nu op vakantie gaat of gewoon lekker thuis blijft, wij zijn geïnteresseerd in de ideeën die in deze zomerperiode bij u opkomen. Een foto met een korte toelichting is al voldoende.