DJ René van Dalen ontvangt bronzen beeld als teken van waardering

DJ René van Dalen is 30 jaar dé feest DJ van de Hoeksche Waard en de omgeving geweest. Na vanavond doet hij een stapje terug. Wethouder Paul Boogaard gaf hem in De Drie Lelies in Puttershoek een bronzen beeld cadeau van de lokale kunstenaar Jos Gielen. Het beeld heet ‘Er met kop en schouders bovenuit steken’. Een omschrijving die volgens de wethouder helemaal past bij Van Dalen. Namens het gemeentebestuur sprak Paul Boogaard zijn waardering uit voor Renés jarenlange inzet voor de samenleving.

De avond kon niet beter beginnen voor de 54-jarige René van Dalen uit ’s-Gravendeel. Hij is vanavond de eregast op zijn afscheidsfeest ‘’t Laatste Rondje’. René sluit het feest zelf af, op een manier zoals vele feestgangers dat van hem gewend zijn. De sfeer zat er al gelijk goed in, toen wethouder Paul Boogaard hem in De Drie Lelies toesprak.

Veel voor de Hoeksche Waard betekend

De wethouder bedankte Van Dalen met het bronzen beeld en een bos bloemen voor wat hij de afgelopen jaren voor de Hoeksche Waard heeft betekend. “Muziek brengt mensen samen en ook dichter tot elkaar. Waar jij was, ontstond saamhorigheid en positiviteit. Jij wist met jouw muziekkeuze en passie altijd de juiste snaar te raken en mensen op de dansvloer plezier en energie te geven. Dat is een prestatie om trots op te zijn!”

Uniek waarderingsgeschenk

De lokale kunstenaar Jos Gielen heeft dit kunstwerk speciaal ontworpen voor gemeente Hoeksche Waard. Het waarderingsgeschenk wordt alleen in bijzondere gevallen weggegeven vanuit de gemeente. Het is een teken van waardering voor inwoners die een voorbeeldfunctie hebben binnen onze gemeente of iets bijzonders hebben gedaan. Inwoners die zich inzetten voor de samenleving op bijvoorbeeld sociaal, maatschappelijk of cultureel gebied.