Doe mee met gratis workshops van Kunstbende!

Jonge cultuurmakers van 13 tot en met 19 jaar kunnen zich aanmelden voor een gratis workshopreeks Fotografie met je Iphone en Zang, songwriting en performance. Deze workshops worden aangeboden door Kunstbende, hét creatieve platform voor jongeren.

Speciaal voor jongeren in de Hoeksche Waard organiseert Kunstbende een workshopreeks Fotografie met je IPhone. Deze workshops zijn op vrijdag 19 januari en vrijdag 2 februari van 16.30 tot 18.00 uur, in de bibliotheek Oud-Beijerland Centrum, Waterstal 1 (Oude Raadhuis). De workshopreeks Zang, songwriting en performance is op dinsdag 23, 30 januari en 6 februari van 19.00 tot 20.30 uur, in The Hangout in Nieuw-Beijerland, Nijverheidstraat 3. Deze workshops zijn als reeks te volgen maar ook los. Aanmelden is verplicht en kan via de website van kunstbende.

Kunstbende is het creatieve platform voor iedereen van 13 tot en met 19 jaar

De online en offline community biedt gratis workshops, tutorials, memberdagen en coaching. Op kunstbende.nl kunnen jongeren een profiel aanmaken, andere jongeren ontmoeten en feedback geven op elkaars projecten. Als kers op de taart is er ook een wedstrijdtraject waar jongeren podiumervaring kunnen opdoen tijdens een voorronde in onze eigen provincie. Alle winnaars krijgen een coaching traject en de eerste prijswinnaars gaan door naar de landelijke finale.

Kunstbende: jongeren stimuleren hun creatieve skills te ontwikkelen

Denk aan content maken, dansen, schilderen, schrijven, acteren, filmen, muziek maken, dj-en en kleding maken. Het aanbod is toegankelijk, gratis en divers, zodat zoveel mogelijk jongeren er gebruik van kunnen maken.

Sinds 2023 werken gemeente Hoeksche Waard, Jong Hoeksche Waard, Bibliotheek Hoeksche Waard, Cultuureducatie met Kwaliteit en Hoeksche Waard Actief samen om workshops van Kunstbende in de Hoeksche Waard aan te kunnen bieden. Op die manier kunnen jongeren dichtbij en in een veilige omgeving samen creatief aan de slag.