Educatief doe-programma Democracity voor leerlingen uit groep 7 en 8 komt naar Hoeksche Waard. Meld u nu aan!

Gemeente Hoeksche Waard wil leerlingen uit groep 7 en 8 kennis laten maken met democratische besluitvorming. Daarom brengen we, in samenwerking met ProDemos, het spel Democracity naar Hoeksche Waard. Het is een educatief doe-programma, waarbij leerlingen samen een stad bouwen. Gaan ze voor bedrijven of juist veel groen? Liever een groot ziekenhuis of toch een middelbare school? Het budget is beperkt, dus helaas kan niet alles een plaats krijgen. Tijd dus om samen keuzes te maken.

U kunt uw klas aanmelden om hieraan gratis deel te nemen

U kunt kiezen uit de volgende data en tijden:

• dinsdag 23 januari 2024
  • donderdag 25 januari 2024
  • woensdag 31 januari 2024
  • vrijdag 2 februari 2024

Tussen:

• 9.30 en 11.30 uur
  • 12.15 en 14.15 uur

Het spel wordt gespeeld in de raadzaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland (W. van Vlietstraat 6). Raadsleden zijn die dag ook aanwezig. Meer informatie over Democracity leest u op de website.

Spelen uw leerlingen mee?

Meld uw klas dan nu aan door een e-mail te sturen naar griffie@gemeentehw.nl. Vermeld hierbij de dag, het tijdstip en het aantal groepen en leerlingen die meedoen. Aanmelden kan tot vrijdag 1 december. Let op: vol is vol!