Gemeente Hoeksche Waard zet vrijwilligers in het zonnetje

Vrijwilligers maken de Hoeksche Waard mooier. Mooier om te wonen, te werken en te bezoeken. De Hoeksche Waard kan niet zonder vrijwilligers. Daarom zetten wethouders Paul Boogaard, Joanne Blaak-van de Lagemaat en Harry van Waveren op zaterdag 20 mei vele vrijwilligers in het zonnetje. Want, onze vrijwilligers verdienen een pluim!

Na de eerste oproep was de lijst gevuld

Op 7 december vorig jaar deden bovengenoemde wethouders een oproep om vrijwilligers in het zonnetje te zetten. Inwoners konden een ander nomineren voor de Vrijwilligerspluim. De eerste 50 genomineerden zouden worden getrakteerd op een lokaal uitje in onze omgeving. Er kwamen meer aanmeldingen dan verwacht. In totaal werden 68 vrijwilligers genomineerd voor de Vrijwilligerspluim door iemand die hun vrijwilligerswerk waardeert. We hebben besloten alle genomineerde vrijwilligers te belonen met de pluim.

De Hoeksche waard kent vele vormen van vrijwilligerswerk

En daar is de gemeente trots op. Vrijwilligers van allerlei sectoren zijn genomineerd. Van sport- en cultuurverenigingen, kringloopwinkels, basisscholen, jeugdsozen, dierenparkjes, zorginstellingen, bibliotheken, scouting, vervoersdiensten tot aan EHBO-verenigingen.

Samen op pad of aan de slag

Alle genomineerde konden zelf kiezen welke workshop in de Hoeksche Waard ze wilden volgen. Ze konden kiezen uit  toeren op een solex door de Hoeksche Waard, alles leren over chocolade bij Chocolin, een creatieve workshop bij Echt zelfgemaakt of een middagje naar natuureiland Tiengemeten. Alles workshops vonden zaterdag 20 mei plaats. Daarnaast hebben zij nog een lokale cadeaubon en een vaasje met droogbloemen en pluimen ontvangen.  Wethouders Paul Boogaard, Joanne Blaakvan de Lagemaat en Harry van Waveren brachten vanmiddag een bezoek aan de lokale activiteiten om hun waardering uit te spreken en de pluimen te overhandigen. De vrijwilligers die er niet bij konden zijn krijgen de cadeaubon thuisgestuurd.