Help de Hoeksche Waard toegankelijker maken: word ambassadeur!

Gemeente Hoeksche Waard streeft naar een inclusieve samenleving waar iedereen meedoet en tot zijn recht komt. We vinden het belangrijk dat ouderen en mensen met een beperking makkelijk een accommodatie, restaurant of winkel kunnen bezoeken. Daarom werkt de gemeente dit jaar samen met MKB Nederland en Ongehinderd aan de MKB Toegankelijke Route. Het doel van de route is om de toegankelijkheid van de Hoeksche Waard in kaart te brengen. Dit helpt ouderen en mensen met een beperking om te weten welke locaties toegankelijk zijn en waar zij naartoe kunnen gaan met hun familie en vrienden.

Word ambassadeur

Voor het ontwikkelen van de route zijn we op zoek naar inwoners met een beperking die hierbij willen helpen. Als ambassadeur gaat u locaties beoordelen of in gesprek met ondernemers over toegankelijk ondernemen. Ziet u verbeterpunten? Dan kunt u dit bespreekbaar maken. Ook kunt u de ondernemer wijzen op dit project. Vanuit Ongehinderd ontvangt u een training om dit gesprek te kunnen voeren.

Uw inzet wordt beloond

Als ambassadeur spaart u met iedere aanmelding en beoordeling punten. De punten kunt u besteden aan een dagje winkelen of aan een hapje en drankje.

Heeft u interesse in het ambassadeurschap?

Neem contact op met Mick Kuijf via e-mail mick.kuijf@gemeentehw.nl of telefoonnummer 14 0186. U kunt zich tot en met woensdag 19 juni aanmelden voor het ambassadeurschap.