Het gezin Helleman plant bomen aan met een vergoeding van de gemeente

Toen Maurice Helleman en zijn vrouw Jojanneke op zoek gingen naar een andere woning, wisten ze duidelijk wat ze wilden. “Een huis met een stuk grond eromheen, met ruimte voor dieren en om zelf gras- en bloemenmengsels te zaaien. Wij houden van de natuur en willen onze kinderen daarmee laten opgroeien.” Na 2 jaar vonden ze hun droomhuis aan de Schenkeldijk in ’s-Gravendeel. In de tuin stonden al veel bomen. En nu zijn daar pas nog 11 bomen bijgekomen. Maurice vroeg daarvoor de subsidie Klimaatadaptatie aan bij de gemeente.

Subsidie Klimaatadaptatie aanvragen

De subsidie Klimaatadaptatie kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aanplanten van bomen, het vervangen van tegels door een waterdoorlatende oplossing, het vergroenen van het dak, het afkoppelen van de regenpijp van het riool of het opvangen van regenwater. De subsidie is aan te vragen door inwoners, verenigingen van eigenaren (VvE), maatschappelijke organisaties en ondernemers. De subsidieregels zijn sinds vorig jaar versoepeld. U komt sneller in aanmerking voor subsidie. Ieder jaar is er € 200.000,- aan subsidie beschikbaar. Kijk voor meer informatie en alle voorwaarden op deze pagina.

Lees meer mooie verhalen

Lees Maurices hele verhaal en meer verhalen van andere Duurzame Doeners op de Duurzame Doeners pagina.

Bent of kent u een Duurzame Doener?
Deel uw verhaal

Bent u, net als Maurice, een Duurzame Doener en laat u graag zien dat het anders kan? Wij zijn op zoek naar meer mooie voorbeelden om te laten zien wat er in de Hoeksche Waard gebeurt. Verhalen die anderen inspireren. Stuur uw verhaal in het kort naar: duurzaamheid@gemeentehw.nl.