Het water in de rivieren staat weer hoog

Naast de vele regen van de afgelopen dagen is ook storm Pia onderweg. Daardoor stijgt het water nog verder. De waterschappen Rivierenland en Hollandse Delta zijn alert en zetten dijkwachten in. Ook sluiten zij uit voorzorg fietspaden langs rivieren af. Rijkswaterstaat houdt de waterstanden goed in de gaten.

De overlast van het hoge water in onze regio is verschillend

Woont u op een hoger gelegen plek of binnen de dijken, dan merkt u niet zoveel. Maar in de lager gelegen delen is er de komende dagen wel last van het hoog water. De inwoners zijn voorbereid en gemeenten hebben kades afgezet en zandzakken klaargelegd. Volg uw gemeente om te weten of er bij u in de buurt maatregelen worden genomen.

U hoeft zich nu geen zorgen te maken

Maar weet u wat je moet doen bij een overstroming? Zorg dat u voorbereid bent en kijk op de website van Zuid-Holland Zuid Veilig. Wilt u weten hoe hoog het water bij u staat bij een overstroming? U vindt het op de website Overstroom ik.