Hoe oordelen de raads- en burgerleden over de plannen van het college? Kijk 13 februari mee!

Dinsdagavond 13 februari zijn de oordeelsvormende vergaderingen van de gemeenteraad Hoeksche Waard. Op die avond oordelen de raads- en burgerleden over de verschillende onderwerpen die op de agenda’s staan. De vergaderingen start om 19.30 uur. U kunt de vergaderingen volgen vanaf de publieke tribune in het gemeentehuis in Oud-Beijerland, aan de W. van Vlietstraat 6, of online via de live pagina. Welkom!

Vergadering ‘Fysieke leefomgeving, Mobiliteit, Duurzaamheid en Openbare ruimte’

In deze vergadering oordelen de woordvoerders onder meer over het bestemmingsplan Oud-Heinenoordseweg 23d en 23e Heinenoord en over het onderhoud van de openbare ruimte.

Bestemmingsplan Oud-Heinenoordseweg 23d en 23e Heinenoord

Een initiatiefnemer wil graag twee woningen bouwen aan de Oud-Heinenoordseweg in Heinenoord op de percelen 23d en 23e. Op dit moment is dat stuk grond onbebouwd en heeft het de bestemming ‘groen’. Het college stelt daarom de raad voor om de bestemming van de percelen aan te passen naar ‘wonen’.

Vergadering ‘Sociale leefomgeving, Bestuur, Veiligheid en Middelen’

De raads- en burgerleden oordelen in deze vergadering onder andere over het beleidsplan Harmonisatie Buitensportaccommodaties en het beleidsplan Sport en Bewegen.

Sport- en beweegbeleid 2024 – 2026 ‘Kom in beweging!’

In het Sport- en beweegbeleid staan de doelen en ambities die gemeente Hoeksche Waard heeft op het gebied van sporten en bewegen. Het plan beschrijft hoe de kracht van sport en bewegen ingezet kan worden voor de gezondheid en het welzijn van inwoners. De gemeente wil graag dat inwoners op een zo laagdrempelig mogelijke manier kunnen sporten en bewegen. Om dat te bereiken staan in dit plan 5 thema’s waar de gemeente mee aan de slag wil gaan. Een thema is bijvoorbeeld het ondersteunen van sportaanbieders zodat zij zelfredzaam en vitaal zijn. Of het faciliteren van sportmogelijkheden in de openbare ruimte.

Wat staat nog meer op de agenda’s?

De complete agenda’s en stukken voor deze vergaderingen vindt u op deze pagina. Klik op datum 13 februari 2024.