Hulpkaart in Hoeksche Waard

Wij werken aan de invoering van de Hulpkaart in Hoeksche Waard. De Hulpkaart is een eenvoudig preventief werkend hulpmiddel voor mensen met onbegrepen gedrag. Het kan escalatie voorkomen in situaties waarin men zelf de regie dreigt kwijt te raken of kwijt is. Belangrijk is dat ervaringsdeskundigen en uitvoerend professionals van organisaties die werken met deze doelgroep hun cliënten (voor wie de Hulpkaart passend is) effectief kunnen ondersteunen bij het maken van een Hulpkaart. Om die reden geeft MEEVivenz in opdracht van gemeente Hoeksche Waard een aantal trainingen Hulpkaartcoach, waarin de Hulpkaart wordt geïntroduceerd. Deelnemers leren wat deze kan betekenen voor hun cliënten in Hoeksche Waard, voor wie de Hulpkaart geschikt is en hoe ze een cliënt passend kunnen ondersteunen bij het maken van een Hulpkaart.

Deze training bieden wij u kosteloos en incompany aan

Per training kunnen maximaal 15 personen deelnemen. Een training duurt 3 uur en
wordt op locatie bij de betreffende organisatie gegeven. Er staan nog 3 data open om
de training te volgen:

• Donderdag 12 september, van 10.00 tot 13.00 uur;
  • Donderdag 19 september, van 10.00 tot 13.00 uur;
  • Vrijdag 8 november, van 10.00 tot 13.00 uur.

Wilt u zich als organisatie of als ervaringsdeskundige inschrijven voor een training?

Mail dan naar linda.vanberkel@gemeentehw.nl en geef daarbij aan op welke datum u
en uw collega’s de training willen volgen.