IKC de Pijler in Maasdam is nu ook School op SEEF

Maandag onthulde wethouder Joanne Blaak-van de Lagemaat (Jeugd/Volksgezondheid) het label SCHOOL op SEEF bij IKC de Pijler in Maasdam. Samen met een leerling pakte zij het label uit dat aan de muur van de school hangt. Het is de 1e keer dat de school het label krijgt. De school is al langere tijd goed bezig met verkeersveiligheidslessen. Ook enkele actieve verkeersouders helpen daarbij.

Kinderen uit verschillende groepen hebben – soms met een beetje hulp van hun ouders – verkeersknelpunten rondom de school bekeken en besproken. Ook zijn pas nog ‘dodehoeklessen’ gegeven op school. Daarbij leerden de kinderen hoe zij zich veilig horen te gedragen rondom vrachtauto’s en waar de chauffeur ze wel of juist niet kan zien. De wethouder was aangenaam verrast door de betrokkenheid van de leerlingen. Zij fietste met 2 leerlingen nog een klein slalomparcours over het schoolplein.

SCHOOL op SEEF

SCHOOL op SEEF is hét regionale lesprogramma rondom verkeersveiligheid voor basisscholen en leerlingen in Zuid-Holland. SCHOOL op SEEF biedt scholen en leerkrachten allerlei hulpmiddelen, zoals praktijk- en theorielessen, om aan de slag te gaan met verkeersveiligheid op en rondom de school. Elke 3 jaar worden de scholen die meedoen aan het programma beoordeeld op de mate waarin gewerkt wordt aan verkeersveiligheid. Als de beoordeling voldoende is, ontvangt de school het keurmerk ‘SCHOOL op SEEF’. SCHOOL op SEEF werkt onder andere samen met de gemeente Hoeksche Waard. Het is onderdeel van het regionale programma ‘Maak een punt van nul’ van ROV Zuid-Holland. Meer informatie (waaronder tips voor ouders) is te lezen op de website SCHOOL op SEEF.

Foto gemaakt door: Naomi Wisman- van Zwam