Nieuw in de Hoeksche Waard; Wachttijdoverbruggingsgroep

Staat u al lang op de wachtlijst? Bijvoorbeeld voor de GGZ (Geestelijke Gezondheidszorg) of een andere vorm van hulp? Merkt u dat het wachten u te lang duurt en u misschien wel achteruit gaat terwijl u vooruit wilt? Dan is de ‘Wachttijdoverbruggingsgroep’ misschien wel wat voor u.

Waarom deze groep

De wachtlijsten bij veel hulp- en zorginstanties zijn lang. Bij het maatschappelijk werk merkt Kwadraad (onderdeel van het wijkteam in de Hoeksche Waard) dat dit mensen soms opbreekt. Ze hebben het gevoel stil te staan, terwijl ze verder willen met hun leven en juist hulp hebben gezocht om daar richting aan te geven. In deze groep willen zij met elkaar onderzoeken of en hoe de deelnemers elkaar tijdens het wachten kunnen ondersteunen.

Wat moet u zich voorstellen bij zo’n groep

In deze groep gaat u samen aan de slag rondom bepaalde thema’s zoals hulp vragen, psychische gezondheid, balans vinden, gebruik maken van hulpbronnen, zelf aan het roer staan en is er ook ruimte voor het inbrengen van andere thema’s. Met elkaar onderzoekt Kwadraad wat u wilt en kunt doen om vooruit te komen en wat andere deelnemers daar misschien wel in kunnen betekenen. Zij kijken of u samen een plan kunt maken waarin u al stappen kunt zetten.

Praktische informatie

De groep start op maandag 2 oktober en vindt om de week plaats op de maandagmiddag van 13.00 tot 15.00 uur in het gemeentehuis aan de W. van Vlietstraat 6 in Oud-Beijerland. Het is een groep waar u aan kunt beginnen op elk gewenst moment, dus voel u vrij om te komen. De bijeenkomsten worden georganiseerd door het maatschappelijk werk van Kwadraad. Aan het bijwonen van de bijeenkomsten zijn geen kosten verbonden.

Meer informatie en aanmelden

Op maandagavond 18 september is er een informatiebijeenkomst op het gemeentehuis in Oud-Beijerland. We starten om 19.30 uur en rond 20.30 uur ronden we af. Op deze avond geven we meer informatie. Ook is er ruimte voor vragen en is het mogelijk input te geven voor de verdere invulling van de groep. Wilt u iemand meenemen naar deze avond dan is zij of hij van harte welkom. Op deze avond is het ook mogelijk om u in te schrijven. Wilt u de informatieavond bijwonen dan is het wel nodig om u vooraf aan te melden. Dat kan door een e-mail te sturen naar a.verbaan@kwadraad.nl of n.buijs@kwadraad.nl.