Nieuwe wethouders gemeente Hoeksche Waard: Miranda den Tuinder – van Meteren en Huibert Steen in college

Gemeente Hoeksche Waard verwelkomt twee nieuwe wethouders in het college: Miranda den Tuinder – van Meteren en Huibert Steen. De wethouders zijn vanavond tijdens de vergadering van de gemeenteraad beëdigd. Met de komst van de nieuwe wethouders bestaat het college van gemeente Hoeksche Waard uit zes wethouders en de burgemeester.

Portefeuilleverdeling

Wethouder Huibert Steen werd de raad aanbevolen door de ChristenUnie fractie. Hij neemt de portefeuilles sociale zaken, openbare ruimte (groen), afvalbeleid/RAD, leerlingenvervoer, dierenwelzijn en de opgave: duurzaamheid (biodiversiteit en circulariteit) op zich. Huibert Steen was al eerder wethouder van gemeente Hoeksche Waard, van 2019 tot en met 2022.

Wethouder Miranda den Tuinder – van Meteren werd de raad aanbevolen door de fractie van D66. Zij is verantwoordelijk voor onderwijs, cultuur, erfgoed, monumenten en archeologie, participatie, dienstverlening, facilitaire zaken en de opgave: levendige dorpen.

Nieuwe coalitie

Vorige week maakte de partijen CDA, Lokalen Hoeksche Waard en SGP bekend dat ze de formatiegesprekken met ChristenUnie en D66 positief hadden afgerond. Vorige maand stapte de VVD uit de coalitie, waardoor de overgebleven partijen geen meerderheid meer hadden in de gemeenteraad. Het aangepaste Hoofdlijnenakkoord Samen doordacht verder vormt de basis van de nieuwe samenwerking van de 5 partijen.