Sporttalent Zoë van Gils ontvangt felicitaties voor nationale titel

Sporttalent Zoë van Gils uit Puttershoek won 2 weken geleden op het Nederlands kampioenschap indoor atletiek opnieuw de nationale titel op de 400 meter in de categorie tot 18 jaar én 20 jaar. Dit is de tweede opeenvolgende keer dat zij de gouden medaille in de wacht sleept. Met een tijd van 55.54 seconden scherpte Zoë zelfs haar persoonlijk record met 2 honderdsten aan. Sportwethouder Paul Boogaard feliciteerde haar afgelopen weekend met een bos bloemen en een cadeaubon.

Wethouder Paul Boogaard (sport): “Het is mooi om te zien dat een jonge atlete als Zoë door passie en toewijding buitengewone prestaties bereikt in de sport. Met haar 15 jaar is zij nu al een inspiratie voor andere sporters in de Hoeksche Waard en daarbuiten. Deze waardering brengt lokaal sporttalent onder de aandacht én dient als aanmoediging voor anderen om ook hun dromen na te jagen en grenzen te verleggen.”

Waardering voor lokaal sporttalent

Als gemeente zijn we trots op inwoners die unieke sportprestaties leveren. Daarom zetten we hen graag in het zonnetje. Alleen ziet of hoort de gemeente niet alles. Ben of ken jij een topsporter uit de Hoeksche Waard die bij een nationaal, Europees of wereldkampioenschap een medaille heeft ontvangen? Laat het ons dan weten en stuur een e-mail naar kabinetszaken@gemeentehw.nl. Het maakt niet uit of het gaat om een individuele prestatie of als onderdeel van een team.