Terugkoppeling Praat met de Raad

Dank voor uw aanwezigheid!

Op 4 zaterdagen in juni heeft de gemeenteraad een reeks bijeenkomsten georganiseerd onder de naam ‘Praat met de Raad’. Tijdens deze sessies kregen inwoners de kans om direct in gesprek te gaan met raadsleden en burgerleden over belangrijke onderwerpen die onze gemeente aangaan. De gemeenteraad wil iedereen die aanwezig was hartelijk bedanken voor hun waardevolle bijdrage en betrokkenheid.

De gemeenteraad is verantwoordelijk voor het nemen van belangrijke beslissingen over uiteenlopende zaken binnen de gemeente. Dit omvat onder andere het vaststellen van beleid, het controleren van de uitvoering ervan en het vertegenwoordigen van de belangen van de inwoners. Door bijeenkomsten zoals ‘Praat met de Raad’ te organiseren, wil de gemeenteraad dichter bij de inwoners staan en ervoor zorgen dat hun stem gehoord wordt. Dankzij uw inbreng kunnen we dit nog beter.

Tijdens deze bijeenkomsten kwamen verschillende belangrijke thema’s aan bod

• Dienstverlening gemeente: Hoe kunnen we de gemeentelijke diensten verbeteren en zorgen voor
    snellere reacties?
  • Onderhoud van de openbare ruimte: Hoe houden we onze straten, parken en pleinen netjes en
    aantrekkelijk?
  • Verkeersveiligheid: Wat kunnen we doen om de wegen veiliger te maken voor alle weggebruikers?
  • Handhaving: Hoe zorgen we ervoor dat de regels en wetten goed worden nageleefd?
  • Sociaal domein: Welke zorg en ondersteuning hebben inwoners nodig en hoe kunnen we dit beter
    organiseren?
  • Wonen: Hoe zorgen we voor voldoende en betaalbare woningen voor iedereen?
  • Evenementen: Welke soorten evenementen willen jullie graag zien in onze gemeente?
  • Parkeren: Wat kunnen we doen om parkeren makkelijker te maken?
  • Openbaar vervoer: Hoe kan het openbaar vervoer verbeterd worden?

De gemeenteraad wil deze bijeenkomsten vaker organiseren, om een open en transparante dialoog met inwoners te blijven voeren. Samen bouwen we aan een betere toekomst voor onze gemeente!