Tussentijdse opkomstpercentages Europees Parlementsverkiezing

Van 6 tot en met 9 juni 2024 kiezen de inwoners van de 27 lidstaten van de Europese Unie in totaal 720 leden van het Europees Parlement. In Nederland mogen wij vandaag, donderdag 6 juni naar de stembus. Op deze pagina kunt u vandaag de tussentijdse opkomstpercentages lezen in gemeente Hoeksche Waard. Wij publiceren deze rond 10.00 uur, 14.00 uur, 17.00 uur en vanavond om 21.00 uur.

Tussentijds opkomstpercentage

U ziet in de tabel het percentage per stembureau. Houd daarbij in gedachten dat men overal in de Hoeksche Waard mag stemmen, ook in de verkiezingsbus.

Tellen van de stemmen

Als vanavond om 21.00 uur de stembureaus dichtgaan, worden de stemmen op partijniveau geteld. Morgen, vrijdag 7 juni, gaan we verder met het tellen maar dan op kandidaatsniveau. Dit gebeurt centraal in Sportcentrum De Boogerd in Oud-Beijerland. Het tellen van de stemmen is openbaar. U kunt dus komen kijken.

Voorlopige uitslag

De voorlopige uitslag van gemeente Hoeksche Waard maken wij maandag 10 juni bekend als de stembussen in alle lidstaten van Europa zijn gesloten. De Kiesraad maakt ongeveer een week na de verkiezingen de definitieve uitslag voor Nederland bekend.