Uitnodiging Democracity

Educatief doe-programma voor leerlingen uit groep 7 en 8

Gemeente Hoeksche Waard wil leerlingen uit groep 7 en 8 kennis laten maken met democratische besluitvorming. Daarom brengen we, in samenwerking met ProDemos, het spel Democracity naar Hoeksche Waard. Het is een educatief doe-programma, waarbij leerlingen samen aan een fictieve stad bouwen. Gaan ze voor bedrijven of juist veel groen? Liever een groot ziekenhuis of toch een middelbare school? Het budget is beperkt, dus helaas kan niet alles een plaats krijgen. Tijd dus om samen keuzes te maken.

Je kunt jouw klas aanmelden om hieraan gratis deel te nemen

Je kunt kiezen uit de volgende data en tijden:

• maandag 6, 13 en 20 januari van 09.30 tot 11.30 uur en van 12.15 tot 14.15 uur
  • woensdag 8, 15 en 22 januari van 09.30 tot 11.30 uur
  • vrijdag 10, 17 en 24 januari van 09.30 tot 11.30 uur en van 12.15 tot 14.15 uur

Het spel wordt gespeeld in de raadzaal van het gemeentehuis in Oud- Beijerland (W. van Vlietstraat 6). Raadsleden zijn die dag ook aanwezig. Meer informatie over Democracity lees je op de website van ProDemos.

Spelen jouw leerlingen mee?

Meld je klas dan nu aan via de website van ProDemos. Kies hier voor Hoeksche Waard.