Vraag op tijd een nieuw paspoort of identiteitsbewijs aan

Wij zijn goed voorbereid! Toch kan het zijn dat de wachttijden voor het aanvragen van een nieuw paspoort of identiteitsdocument door de grotere vraag oplopen.

Verloopt binnenkort uw reisdocument?

Plan op tijd uw afspraak in, zodat u zeker weet dat u terecht kunt op een moment dat u het beste uitkomt. Wist u dat u online al kunt beginnen met de aanvraag? Dit kan via onze website www.gemeentehw.nl / Direct regelen & Informatie / Paspoort, Rijbewijs & Uittreksel.

Reisdocumentenpiek en wat merkt u hiervan?

In 2014, 10 jaar geleden, ging de geldigheidsduur van paspoorten voor volwassenen van 5 naar 10 jaar. Veel mensen hebben toen gewacht met het aanvragen van een nieuw paspoort of identiteitskaart. Hierdoor zijn al deze documenten vanaf 2024 verlopen. Veel inwoners van onze gemeente moeten dan ook dit jaar hun reisdocument vernieuwen.