Wat besluit de gemeenteraad? Kijk dinsdag 10 oktober mee!

Wat besluit de gemeenteraad Hoeksche Waard over de evaluatie en verordening van het Begraafplaatsenbeleid? En over het aanwijzen van Stichting Omroep Hoeksche Waard als Lokale Publieke Media Instelling van 2024 tot en met 2028? Dit en meer staat dinsdagavond 10 oktober op de agenda van de raad tijdens de besluitvormende vergadering. Kijkt u mee?

Bestemmingsplan Hallinxweg 4a in Numansdorp

Het perceel aan de Hallinxweg 4a in Numansdorp werd gebruikt als moestuin en is nu braakliggend. De initiatiefnemer wil op deze gronden een vrijstaande woning bouwen. Om dit mogelijk te maken vraagt het college aan de raad om het bestemmingsplan vast te stellen. Op dit plan zijn geen zienswijzen ingediend.

Aanvullen Stimuleringsfonds Volkshuisvesting voor duurzaamheidsleningen

Gemeente Hoeksche Waard werkt samen met het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn) om leningen te kunnen verstrekken. Dit zijn leningen voor particulieren, stichtingen, verenigingen en middelkleine bedrijven. Zij kunnen deze leningen gebruiken om bijvoorbeeld gebouwen, zoals huizen en clubhuizen, te verduurzamen. Het aantal aanvragen voor deze leningen en de bedragen ervan zijn de laatste 2 jaar flink toegenomen. Om in de toekomst deze leningen ook aan te kunnen bieden, is meer geld nodig in het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting. Wat besluit de raad hierover?

Vergadering bijwonen? Welkom!

Volg de besluitvormende vergadering van de raad op dinsdag 10 oktober vanaf de publieke tribune. De vergadering start om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Oud-Beijerland (W. van Vlietstraat 6). U kunt de vergadering ook live volgen via www.gemeentehw.nl/live.

Wat staat nog meer op de agenda?

De complete agenda en stukken voor deze vergadering vindt u op onze website. Klik op datum 10 oktober 2023.