We zoeken mensen met een groot hart voor kunst en cultuur

De Adviescommissie Beeldende Kunst in de Hoeksche Waard zoekt 2 nieuwe leden. Ter aanvulling van onze commissie zoeken we onder andere één persoon met een netwerk binnen de lokale culturele verenigingen en/of stichtingen. De tweede vacature willen we graag invullen met een commissielid, die inzicht heeft in de trends die op provinciaal en landelijke niveau plaatsvinden. Beide personen zijn vaardig en enthousiast om een bijdrage te leveren aan de discussie en advisering aan het college van B&W van gemeente Hoeksche Waard. Advisering over plaatsing, onderhoud of herplaatsing van werk in de openbare ruimte is één van de taken van de commissie.

Een lid van de Adviescommissie Beeldende Kunst

• beschikt over kennis en ervaring binnen het eigen vakgebied als ook een brede, algemene visie op kunst en cultuur, in alle diversiteit;
  • voelt passie en betrokkenheid voor de relaties tussen kunst en onze gemeente;
  • kan constructief argumenteren in artistiek inhoudelijke discussies;
  • adviseert gevraagd en ongevraagd op het terrein van de beeldende kunst;
  • signaleert landelijke- en regionale ontwikkelingen in de kunst en cultuur en vertaalt deze naar de Hoeksche Waard;
  • is goed op de hoogte van ontwikkelingen in de Hoeksche Waard op het gebied van beeldende kunst;
  • woont in de Hoeksche Waard.

Herkent u zich in de beschrijving en aandachtspunten van deze 2 vacatures dan kunt u een korte sollicitatiebrief met CV mailen naar e-mail penl@gemeentehw.nl. Graag ontvangen we uw sollicitatie t.a.v. Mandy Schiks (secretaris Adviescommissie Beeldende Kunst) onder vermelding van sollicitatie Adviescommissie Beeldende Kunst.

Heeft u vragen?

Neem dan gerust contact op via e-mail penl@gemeentehw.nl.