Welke boom past in uw tuin of buitenruimte? Bomen-expert Cor helpt u aan de juiste boom en de gemeente biedt subsidie

Wilt u graag een boom in de tuin of eigen buitenruimte? Maar heeft u geen idee welke boom het daar goed doet? Welke boom past wat betreft grootte, uitstraling en ligging? Of welke boom biedt schaduw op hete dagen, vogels eten of heeft mooie bloesem? Kom dan naar de Duurzame Doe woning aan de Wilhelminastraat 56 in Numansdorp op zaterdag 4 november van 10.00 tot 12.00 uur. Bomen-expert en hovenier Cor van Gelderen is daar aanwezig om u een persoonlijk bomenadvies te geven.

Kom naar de Duurzame Doe woning in Numansdorp voor een persoonlijk bomenadvies

Met een achtergrond als boomkweker is Cor doorgegroeid naar tuinontwerper en beplantingsdeskundige. Hij heeft verschillende boeken over tuinbeplanting geschreven. Cor helpt u graag met een persoonlijk advies over welke bomen goed passen in uw tuin of buitenruimte. U kunt gewoon binnenlopen in de Duurzame Doe woning die zaterdagochtend en het advies is gratis.

Plant bomen en krijg (een deel van) uw aankoopkosten terug via subsidie

Bomen zorgen voor schaduw en koelte op hete zomerdagen en houden water vast in de bodem. Ze zuiveren de lucht, nemen CO₂ op uit de lucht en maken zuurstof. En bovendien bieden bomen een schuilplaats voor veel kleine en grotere dieren. Kortom: het zijn stille helden, die bomen. Omdat bomen zoveel extra’s te bieden hebben, wil gemeente Hoeksche Waard de aankoop en het planten van bomen aanmoedigen. Wist u dat u bij de aankoop van bomen uit de Bomenlijst (een deel van) de kosten terug kunt krijgen? Op deze pagina vindt u meer informatie over de mogelijkheden, de voorwaarden en de Bomenlijst.

Meer informatie over de Duurzame Doe woning

De Duurzame Doe woning is een samenwerking van HW Wonen en de gemeente. In de woning kunnen inwoners met een huur- of koopwoning zien en ervaren hoe ze thuis minder energie kunnen gebruiken en slim kunnen besparen op de energierekening. Er is tijdens openingstijden een energiecoach aanwezig, die vrijblijvend vragen beantwoordt en meedenkt over energie besparen, isoleren en ventileren. Op verschillende dagen is er ook een adviseur van HW Wonen aanwezig voor huurdersvragen over het verduurzamen van de huurwoning of een adviseur vanuit Lang Leve Thuis over zo lang mogelijk zelfstandig en zorgeloos thuis wonen. Tot en met 18 november kan iedereen tijdens de openingstijden zonder afspraak binnenlopen. Kijk voor meer informatie en activiteiten zoals gratis kinderworkshops op de pagina Duurzame Doe woning.