Inzage kennisgeving besluit op aanvraag omgevingsvergunning Molendijk 2 in Puttershoek

Op deze pagina vindt u de ter inzage legging van de kennisgeving van het besluit van de omgevingsvergunning Molendijk 2 in Puttershoek. De stukken liggen ter inzage tot 6 november 2024.

Datum van het besluit

25-09-2024

Soort besluit

Zaaknummer

Z2024-00000503

Publicatietekst

Op 20 februari 2024 ontvingen wij een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het restaureren van de monumentale korenmolen De Lelie op locatie Molendijk 2 in Puttershoek.

Burgemeester en wethouders van gemeente Hoeksche Waard hebben het voornemen om het plan mogelijk te maken met een omgevingsvergunning voor een omgevingsplanactiviteit (OPA) (artikel 5.1 lid 1 Omgevingswet). Wij volgen hiervoor de uniforme openbare voorbereidingsprocedure (afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht).

De ontwerp omgevingsvergunning en de bijlagen lagen met ingang van donderdag 18 juli 2024 tot en met woensdag 28 augustus 2024 ter inzage. Tijdens deze periode kon een ieder zienswijzen indienen. Wij ontvingen geen zienswijzen.

Wilt u de stukken in het gemeentehuis inzien? Maak dan een afspraak met onze frontoffice Omgevingswet, bereikbaar via telefoonnummer 088 – 647 36 47 of via e-mail frontoffice.omgevingswet@gemeentehw.nl .

Beroep indienen tegen de verleende omgevingsvergunning

Tegen het besluit van het college om de omgevingsvergunning vast te stellen kan beroep worden ingediend. Belanghebbenden kunnen met ingang van donderdag 26 september 2024 tot en met woensdag 6 november 2024 beroep indienen. Niet-belanghebbenden kunnen gedurende deze termijn alleen beroep indienen wanneer hij of zij kan aantonen dat hij of zij redelijkerwijs niet in staat is geweest om een zienswijze tegen het ontwerpbesluit in te dienen.

In het beroepschrift moeten in ieder geval de volgende gegevens vermeld worden:

• de naam en adres van de indiener;
  • de datum waarop u de brief verzendt (de dagtekening);
  • een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht;
  • een kopie van het besluit;
  • de reden waarom u in beroep gaat;
  • een ondertekening met naam en handtekening.

Het beroepschrift kan worden gestuurd aan, Rechtbank Rotterdam, Sector Bestuursrecht
Postbus 50951, 3007 BM Rotterdam.

Mogelijkheid tot uitstellen van het in werking treden van de omgevingsvergunning, via een voorlopige voorziening

De omgevingsvergunning treedt in werking een dag nadat de beroepstermijn is verstreken.
Om te voorkomen dat de omgevingsvergunning in werking treedt, kan een belanghebbende een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank.
Wanneer er gedurende de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank schort de werking van de omgevingsvergunning op totdat op het verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze frontoffice Omgevingswet, bereikbaar via telefoonnummer 088 – 647 36 47 of via e-mail frontoffice.omgevingswet@gemeentehw.nl.

Documenten